Publicitat: Activitats.

Activitat de la web: http://www.aulamedia.org/tvaula/publicitat1.html


1. La classe pregunta
Responeu a aquestes preguntes que es fan al DVD La publicitat. Les respostes ja us les diuen les diferents persones que apareixen en el reportatge. Per tant, heu de fer memòria.

- Què és el departament de comptes?  Es aquell departament que fa de vincul entre el publicistes i els clients.

- Què heu estudiat per treballar en un agència?  Publicitat o audivisuals.

- Com és el rodatge d'un espot?  Darrera aquell anunci de 30 segons s'amaga un equip creatiu i director/s (etc) el qual va donant indicacions. Solen tardar setmanes per crear un anunci de poca duració i necessari saber ben bé quins recursos es volen utilitzar per fer que el públic s'interessi (publicitat emocional). Per això la producció sol durar setmanes.

- La publicitat és realment creativa?  Sí, ja que no tan sols se'ns intenta vendre un producte que te una utilització tècnica sinó que el publicista va més enllà i ens intenta vendre un producte utilitzant un tipus en concret d'il·luminació, perspectiva, música.

- Es proven els espots abans de sortir a la tele? Sí, per fer els últims retocs si cal.

- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?  Fent us de recursos que atraguin al públic però de forma “exagerada” amb l'expectativa que la persona que vegi l'anunci “s'escandalitzi” o es “commogui”.

- Com es posa el preu d'un producte?  Gràcies a l'oferta i la demanda del producte.

- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis? Depèn de a qui va diriguit i quins mitjans utilitza més (xarxes, radio, televisió...)-

- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?  Probablement perquè els de producció volien transmetre una idea molt complicada com per fer-la en pocs segons o coses fora de context i “revolucionaries” ja que si no es porten bé no arriba el missatge al consumidor.

- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa? 

- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda? 
Per una costat la propaganda és una forma de comunicació que té com a objectiu influir en l'actitud d'una comunitat respecte d'alguna causa o posició, presentant només un costat o aspecte d'un argument.
Per l'altre, la publicitat és una forma de comunicació comercial que intenta incrementar el consum d'un producte o servei a través dels mitjans de comunicació i de tècniques de propaganda.

- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació? 
L'espot: És un anunci publicitari que es difon específicament a la TV, per comercialitzar qualsevol producte o servei. Són històries breus on s'han de ressaltar els beneficis d'aquests productes en 20 o 40 segons màxim.
Però una campanya de conscienciació: nos ens intenta vendre cap producte ni una marca sinó “conscienciar” a la població d'una idea perjudicial o no per determinar la nostra conducta.

- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?  Pel tema de la qualitat i la forma de transmissió a l'espectador i noves tècniques, sí. Peró està clar que encara s'utilitzen estereotips per exemple uns certs personatges (done planxant, nen embrutant-se...) encara que s'ha començar a trencar amb aquest i tot això depèn de la societat.

- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?  Perquè encara que no tinguem l'edat som un futur comprador per tan ens creen una necessitat prematura de comprar-nos un. També s'ha de dir que hi ha anuncis de cotxes que fins el final no se sap que s'està venent i això li crea a l'espectador sorpresa fent que creixi el seu interès.

- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons? 
Deixant de costat lo dolent i fent que els aspectes bons destaquin més i siguin els protagonistes. Per exemple quan es fa un estudi del producte i no es favorable pel producte no s'acaba posant a l'anunci publicitari.

- Com afecta la publicitat en un informatiu?  Depèn tot de l'audiència d'aquesta i el tipus de informatiu.

- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?  No, ja que no compromet al producte ni al consumidor que sigui així s'implemente intenta exagerar la realitat per atreure la teva atenció.

- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim? Una molt clara i que s'hi fa molt d'us és el del pes i bellesa ideal on surten models promocionant un tipus de roba i fins hi tot dietes. Aquest anuncis ens crec un compromís amb nosaltres mateixos ja que ens agrada com es veuen aquestes models però quan et mires i no veus que no es com surt a l'anunci i que tan t'agrada et desafecciones i et frustres creant la necessitat de comprar-ho per sentir-te com la model.


2. Exercicis
Ja heu vist al reportatge com funciona la publicitat. Ara toca treballar una miqueta. Endavant amb els exercicis.
1.- Primer exercici. Estem bombardejats de publicitat. Comproveu-ho, agafeu paper i llapis i aneu anotant els llocs on trobeu publicitat durant tot un dia.
-Autobusos.
-Sortida dels ponts (a les parets).
-Sobre els edificis.
-A les institucions públiques.
-Al suro de l'escola.
-A les botigues.
-Al taxis.


2.- Hi ha productes que són perillosos per a la salut com el tabac o l'alcohol. Sabríeu dir si els anuncis d'aquests productes ho fan amb arguments racionals o amb emocions? 
Seria racional si fos una campanya de conscienciació però en el cas de vendre aquest producte utilitzen una publicitat més emocional.
3.- Busqueu un anunci que creieu que no diu tota la veritat o que directament enganya els espectadors i comenteu perquè creieu que menteix..
El de “Bi Manán” ja que ens ven una beguda que “t'aporta tots el nutrients d'un menjar” i això és impossible.
4.- Opina. Hi ha publicistes que diuen que la publicitat no ens afecta gaire. Què en penseu? Feu una redacció explicant com creus que afecta la publicitat i posa'n algun exemple: alguna cosa que hagueu comprat pels anuncis, o que els vostres pares s'hagin deixat enredar per la publicitat. 
La publicitat afecta al consumidor de manera directa, si observem el nostre entorn inferirem que la nostra societat gira al voltant del consum, per això es parla de la societat de consum, cada missatge publicitari porta amagat un estímul que busca una descàrrega emocional positiva en el consumidor i l'objectiu primordial és que el mateix senti la necessitat que el producte, bé o servei que es promociona d'entrar a suplir la necessitat que té del mateix. Aquesta produeix en el consumidor una reacció que per a ell resulta ser gairebé imperceptible i aquesta és una de les raons de l'èxit d'ella, la reacció emocional del consumidor varia tenint en compte els aspectes psicològics, socials, culturals, edat, etc, de manera que no tots reaccionen de la mateixa manera davant l'estímul de la publicitat.
5.- Exercici pràctic 
Exercici cinquè. El pràctic. Heu de fer un anunci. Però no un anunci qualsevol. Ja hem vist com l'enfocament emocional pot acabar establint relacions ben absurdes si ens parem a analitzar-les racionalment: la llibertat i un cotxe, la felicitat i un refresc, les compreses i l'autoestima...
Heu de fer un anunci que relacioni un producte amb algun benefici emocional de la forma més absurda possible. I recordeu, com sempre, hem de treballar en equip.
3. Més exercicis
Els anuncis institucionals, en lloc de vendre un producte, busquen conscienciar la població sobre algun tema sensible com els accidents de trànsit, el consum de drogues, la necessitat de reciclar, etc. Per a la prevenció dels accidents de trànsit, al llarg del temps s’han utilitzat diferents estratègies buscant la màxima efectivitat, és a dir, la reducció dels morts i ferits a la carretera. Aquí en tens alguns exemples, mira’ls i respon les tres qüestions:
a) En dues o tres paraules, com definiries l’estratègia de cada anunci, és a dir, la manera com intenta convèncer l’espectador?
Proper i directe.
b) Hi ha qui diu que alguns anuncis (com el darrer) són inadequats perquè són massa violents, sensacionalistes, etc. Però hi ha qui diu que qualsevol cosa és adequada si serveix per reduir els accidents. I a tu, què et sembla? Creus que hi hauria d’haver un límit i, en aquest cas, quin hauria de ser?
No crec que hi hagi d'haver un limit tractant-se de morts. S'hi s'ha de dir/mostrarla veritat per conscienciar a la gent del perill es millor dir-la.
c) Deixant de banda si són adequats o no, quin creus que és l’anunci més efectiu per a reduir els accidents (no el que a tu t’agradi més)?
L'últim, encara que és una mica exagerat. Estaria millor si fossin accidents reals i verdaders.
4. Fes un anunci
Com creus que hauria de ser un anunci perquè fos realment efectiu amb la gent de la teva edat? Quina estratègia hauria d’utilitzar?
Utilitzar coses noves, deixar de costat els tòpics. Utilitzar la música que els adolescents escolten més.
5. Mireu aquest anunci:
L’última frase de l’anunci recomana fer-se una assegurança de vehicle “perquè la teva dona també agafa el cotxe”.
a) Alguns publicistes afirmen que la publicitat només és un reflex de la realitat. Creieu que les dones de la realitat són com la que es pinta a l'anunci?
Per res del món, hi ha persones i persones. Tothom es diferents sigui del sexe que sigui.
b) Diríeu que l’anunci busca ridiculitzar les dones? Amb quina finalitat?
Sí, per que el marit al que se l'hi esta intentant vendre una assegurança ho faci. Encara que l'anunci va dirigit a tots el homes amb dona només aquells que s'empassin l'anunci li donaran credibilitat.
c) Creieu que les coses com penjar un quadre ja les sabem fer quan naixem o les aprenem després? Diríeu que hi ha més homes que dones que saben penjar un quadre? Per què?
Lògicament no es neix sabent i, com ja he dit, no te res a veure el teu sexe per justificar les teves bones o dolentes habilitats.




6. Models
En l’anunci següent les protagonistes són dues nenes que (com passa sovint als anuncis infantils) imiten el que fan els grans. Escolta bé el que diuen:
a) Quin és el model de dona que es proposa als nens i nenes a qui va dirigit l’anunci?
b) Què et sembla?
NO ES POT VEURE L'ANUNCI, YOUTUBE L'HA TRET.
7. Anuncis antics
Mireu aquests dos anuncis antics i responeu les preguntes.
a) Segons els dos anuncis, què necessita una dona per ser feliç a la vida?
Ha de ser bonica o ningú la tindrà en compte.
b) Què necessita per aconseguir-ho?
Comprar-se el producte que es la crema per a la pell.
c) Què us sembla aquest missatge?
Estereotipat i exagerat.
d) I als anuncis de bellesa d’avui, creieu que també donen aquest missatge o ha canviat? Busqueu-ne alguns i comproveu-ho.
Pràcticament és així encara que es dissimula i s'intenta fer més creïble.

No hay comentarios:

Publicar un comentario