1.
La classe pregunta
Responeu a aquestes preguntes que es fan al DVD La publicitat. Les respostes ja us les diuen les diferents persones que apareixen en el reportatge. Per tant, heu de fer memòria.
Responeu a aquestes preguntes que es fan al DVD La publicitat. Les respostes ja us les diuen les diferents persones que apareixen en el reportatge. Per tant, heu de fer memòria.
-
Què és el departament de comptes? Es aquell departament que
fa de vincul entre el publicistes i els clients.
- Què heu estudiat per treballar en un agència? Publicitat o audivisuals.
- Com és el rodatge d'un espot? Darrera aquell anunci de 30 segons s'amaga un equip creatiu i director/s (etc) el qual va donant indicacions. Solen tardar setmanes per crear un anunci de poca duració i necessari saber ben bé quins recursos es volen utilitzar per fer que el públic s'interessi (publicitat emocional). Per això la producció sol durar setmanes.
- La publicitat és realment creativa? Sí, ja que no tan sols se'ns intenta vendre un producte que te una utilització tècnica sinó que el publicista va més enllà i ens intenta vendre un producte utilitzant un tipus en concret d'il·luminació, perspectiva, música.
- Es proven els espots abans de sortir a la tele? Sí, per fer els últims retocs si cal.
- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral? Fent us de recursos que atraguin al públic però de forma “exagerada” amb l'expectativa que la persona que vegi l'anunci “s'escandalitzi” o es “commogui”.
- Com es posa el preu d'un producte? Gràcies a l'oferta i la demanda del producte.
- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis? Depèn de a qui va diriguit i quins mitjans utilitza més (xarxes, radio, televisió...)-
- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen? Probablement perquè els de producció volien transmetre una idea molt complicada com per fer-la en pocs segons o coses fora de context i “revolucionaries” ja que si no es porten bé no arriba el missatge al consumidor.
- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?
- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda?
Per
una costat la propaganda és una forma de comunicació que té com a
objectiu influir en l'actitud d'una comunitat respecte d'alguna causa
o posició, presentant només un costat o aspecte d'un argument.
Per
l'altre, la publicitat és una forma de comunicació comercial que
intenta incrementar el consum d'un producte o servei a través dels
mitjans de comunicació i de tècniques de propaganda.
- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?
L'espot:
És un anunci publicitari que es difon específicament a la TV, per
comercialitzar qualsevol producte o servei. Són històries breus on
s'han de ressaltar els beneficis d'aquests productes en 20 o 40
segons màxim.
Però
una campanya de conscienciació: nos ens intenta vendre cap producte
ni una marca sinó “conscienciar” a la població d'una idea
perjudicial o no per determinar la nostra conducta.
- Han evolucionat molt els missatges publicitaris? Pel tema de la qualitat i la forma de transmissió a l'espectador i noves tècniques, sí. Peró està clar que encara s'utilitzen estereotips per exemple uns certs personatges (done planxant, nen embrutant-se...) encara que s'ha començar a trencar amb aquest i tot això depèn de la societat.
- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys? Perquè encara que no tinguem l'edat som un futur comprador per tan ens creen una necessitat prematura de comprar-nos un. També s'ha de dir que hi ha anuncis de cotxes que fins el final no se sap que s'està venent i això li crea a l'espectador sorpresa fent que creixi el seu interès.
- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons?
Deixant
de costat lo dolent i fent que els aspectes bons destaquin més i
siguin els protagonistes. Per exemple quan es fa un estudi del
producte i no es favorable pel producte no s'acaba posant a l'anunci
publicitari.
- Com afecta la publicitat en un informatiu? Depèn tot de l'audiència d'aquesta i el tipus de informatiu.
- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal? No, ja que no compromet al producte ni al consumidor que sigui així s'implemente intenta exagerar la realitat per atreure la teva atenció.
- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim? Una molt clara i que s'hi fa molt d'us és el del pes i bellesa ideal on surten models promocionant un tipus de roba i fins hi tot dietes. Aquest anuncis ens crec un compromís amb nosaltres mateixos ja que ens agrada com es veuen aquestes models però quan et mires i no veus que no es com surt a l'anunci i que tan t'agrada et desafecciones i et frustres creant la necessitat de comprar-ho per sentir-te com la model.
2.
Exercicis
Ja heu vist al reportatge com funciona la publicitat. Ara toca treballar una miqueta. Endavant amb els exercicis.
Ja heu vist al reportatge com funciona la publicitat. Ara toca treballar una miqueta. Endavant amb els exercicis.
1.-
Primer exercici. Estem bombardejats de publicitat. Comproveu-ho,
agafeu paper i llapis i aneu anotant els llocs on trobeu publicitat
durant tot un dia.
-Autobusos.
-Sortida
dels ponts (a les parets).
-Sobre
els edificis.
-A
les institucions públiques.
-Al
suro de l'escola.
-A
les botigues.
-Al
taxis.
2.-
Hi ha productes que són perillosos per a la salut com el tabac o
l'alcohol. Sabríeu dir si els anuncis d'aquests productes ho fan amb
arguments racionals o amb emocions?
Seria
racional si fos una campanya de conscienciació però en el cas de
vendre aquest producte utilitzen una publicitat més emocional.
3.-
Busqueu un anunci que creieu que no diu tota la veritat o que
directament enganya els espectadors i comenteu perquè creieu que
menteix..
El
de “Bi Manán” ja que ens ven una beguda que “t'aporta tots el
nutrients d'un menjar” i això és impossible.
4.-
Opina. Hi ha publicistes que diuen que la publicitat no ens afecta
gaire. Què en penseu? Feu una redacció explicant com creus que
afecta la publicitat i posa'n algun exemple: alguna cosa que hagueu
comprat pels anuncis, o que els vostres pares s'hagin deixat enredar
per la publicitat.
La
publicitat afecta al consumidor de manera directa, si observem el
nostre entorn inferirem que la nostra societat gira al voltant del
consum, per això es parla de la societat de consum, cada missatge
publicitari porta amagat un estímul que busca una descàrrega
emocional positiva en el consumidor i l'objectiu primordial és que
el mateix senti la necessitat que el producte, bé o servei que es
promociona d'entrar a suplir la necessitat que té del mateix.
Aquesta produeix en el consumidor una reacció que per a ell resulta
ser gairebé imperceptible i aquesta és una de les raons de l'èxit
d'ella, la reacció emocional del consumidor varia tenint en compte
els aspectes psicològics, socials, culturals, edat, etc, de manera
que no tots reaccionen de la mateixa manera davant l'estímul de la
publicitat.
5.-
Exercici pràctic
Exercici
cinquè. El pràctic. Heu de fer un anunci. Però no un anunci
qualsevol. Ja hem vist com l'enfocament emocional pot acabar
establint relacions ben absurdes si ens parem a analitzar-les
racionalment: la llibertat i un cotxe, la felicitat i un refresc, les
compreses i l'autoestima...
Heu
de fer un anunci que relacioni un producte amb algun benefici
emocional de la forma més absurda possible. I recordeu, com sempre,
hem de treballar en equip.
3.
Més exercicis
Els anuncis institucionals, en lloc de vendre un producte, busquen conscienciar la població sobre algun tema sensible com els accidents de trànsit, el consum de drogues, la necessitat de reciclar, etc. Per a la prevenció dels accidents de trànsit, al llarg del temps s’han utilitzat diferents estratègies buscant la màxima efectivitat, és a dir, la reducció dels morts i ferits a la carretera. Aquí en tens alguns exemples, mira’ls i respon les tres qüestions:
Els anuncis institucionals, en lloc de vendre un producte, busquen conscienciar la població sobre algun tema sensible com els accidents de trànsit, el consum de drogues, la necessitat de reciclar, etc. Per a la prevenció dels accidents de trànsit, al llarg del temps s’han utilitzat diferents estratègies buscant la màxima efectivitat, és a dir, la reducció dels morts i ferits a la carretera. Aquí en tens alguns exemples, mira’ls i respon les tres qüestions:
a) En
dues o tres paraules, com definiries l’estratègia de cada anunci,
és a dir, la manera com intenta convèncer l’espectador?
Proper
i directe.
b) Hi
ha qui diu que alguns anuncis (com el darrer) són inadequats perquè
són massa violents, sensacionalistes, etc. Però hi ha qui diu que
qualsevol cosa és adequada si serveix per reduir els accidents. I a
tu, què et sembla? Creus que hi hauria d’haver un límit i, en
aquest cas, quin hauria de ser?
No
crec que hi hagi d'haver un limit tractant-se de morts. S'hi s'ha de
dir/mostrarla veritat per conscienciar a la gent del perill es millor
dir-la.
c) Deixant
de banda si són adequats o no, quin creus que és l’anunci més
efectiu per a reduir els accidents (no el que a tu t’agradi més)?
L'últim,
encara que és una mica exagerat. Estaria millor si fossin accidents
reals i verdaders.
4.
Fes un anunci
Com creus que hauria de ser un anunci perquè fos realment efectiu amb la gent de la teva edat? Quina estratègia hauria d’utilitzar?
Com creus que hauria de ser un anunci perquè fos realment efectiu amb la gent de la teva edat? Quina estratègia hauria d’utilitzar?
Utilitzar
coses noves, deixar de costat els tòpics. Utilitzar la música que
els adolescents escolten més.
5.
Mireu aquest anunci:
L’última
frase de l’anunci recomana fer-se una assegurança de vehicle
“perquè la teva dona també agafa el cotxe”.
a) Alguns
publicistes afirmen que la publicitat només és un reflex de la
realitat. Creieu que les dones de la realitat són com la que es
pinta a l'anunci?
Per
res del món, hi ha persones i persones. Tothom es diferents sigui
del sexe que sigui.
b) Diríeu
que l’anunci busca ridiculitzar les dones? Amb quina finalitat?
Sí,
per que el marit al que se l'hi esta intentant vendre una assegurança
ho faci. Encara que l'anunci va dirigit a tots el homes amb dona
només aquells que s'empassin l'anunci li donaran credibilitat.
c) Creieu
que les coses com penjar un quadre ja les sabem fer quan naixem o les
aprenem després? Diríeu que hi ha més homes que dones que saben
penjar un quadre? Per què?
Lògicament
no es neix sabent i, com ja he dit, no te res a veure el teu sexe per
justificar les teves bones o dolentes habilitats.
6.
Models
En l’anunci següent les protagonistes són dues nenes que (com passa sovint als anuncis infantils) imiten el que fan els grans. Escolta bé el que diuen:
En l’anunci següent les protagonistes són dues nenes que (com passa sovint als anuncis infantils) imiten el que fan els grans. Escolta bé el que diuen:
a) Quin
és el model de dona que es proposa als nens i nenes a qui va dirigit
l’anunci?
b) Què
et sembla?
NO
ES POT VEURE L'ANUNCI, YOUTUBE L'HA TRET.
7.
Anuncis antics
Mireu aquests dos anuncis antics i responeu les preguntes.
Mireu aquests dos anuncis antics i responeu les preguntes.
a) Segons
els dos anuncis, què necessita una dona per ser feliç a la vida?
Ha
de ser bonica o ningú la tindrà en compte.
b) Què
necessita per aconseguir-ho?
Comprar-se
el producte que es la crema per a la pell.
c) Què
us sembla aquest missatge?
Estereotipat
i exagerat.
d) I
als anuncis de bellesa d’avui, creieu que també donen aquest
missatge o ha canviat? Busqueu-ne alguns i comproveu-ho.
Pràcticament
és així encara que es dissimula i s'intenta fer més creïble.
No hay comentarios:
Publicar un comentario